Direct people - rekrutujemy z pasją

Blog

  • 03
    Dec

    11 sposobów na odstraszenie pracodawcy

    Dodano 3 December 2013 przez Katarzyna Kulisz
    1 Flares Facebook 1 Twitter 0 Google+ 0 LinkedIn 0 1 Flares ×

    Doskonałe CV to dopiero początek kariery zawodowej! Zanim dostaniesz pracę marzeń, czeka Cię jeszcze rozmowa z pracodawcą. Rozmowa kwalifikacyjna to jedyna szansa na pełne zaprezentowanie kandydatury. Możesz się wtedy pokazać z jak najlepszej strony lub odstraszyć rekrutera. Wszystko zależy od Ciebie!

     

    11 rzeczy, które odstraszają pracodawcę

     

    Bardzo łatwo i szybko można zniechęcić szefa do siebie. Podczas rozmowy nie masz okazji pokazać wszystkiego, co wiesz i potrafisz. Gdy rozpoczynasz pracę, udowodnisz, że nadajesz się na stanowisko.

     

    Dlatego pamiętaj, że rekrutera odstrasza:

    1. kłamstwo w CV – aplikacja musi być prawdziwa! Nie dopisuj ani doświadczenia, ani umiejętności i dodatkowych języków. Wszystko z czasem zostanie sprawdzone. Bądź autentyczny i szczery od samego początku. Odkryte kłamstwo nie da się wytłumaczyć, a jeśli tak się stanie, to stracisz pracę albo dostaniesz ostrą reprymendę. Pracodawca straci też do Ciebie zaufanie. Podstawą dobrej atmosfery w firmie i wzorowej pracy w grupie jest wzajemne zaufanie!

    2. niewłaściwy ubiór – na rozmowie wymagany jest odpowiedni ubiór! Dlatego wybierz najlepszy w zależności od firmy i charakteru pracy, czyli adekwatny do sytuacji. Strój to dopełnienie Twoich umiejętności i kwalifikacji. To także przejaw szacunku wobec pracodawcy. Od ubioru zależy Twój sukces lub porażka! Oprócz stroju niezbędny jest odpowiedni makijaż. Na samym początku kandydatkę przekreśla rozmazany tusz do rzęs, mocna, sztuczna opalenizna, czerwona szminka i intensywny zapach perfum.

    3. nieodpowiednia gestykulacja – rozmowa z pracodawcą to stresująca sytuacja! Nie zawsze masz bowiem okazję porozmawiać z właścicielem firmy. Gdy zależy Ci na pracy, tym bardziej chcesz wypaść rewelacyjnie. Dlatego się stresujesz i denerwujesz. Stres i zdenerwowanie objawia się bardzo chaotycznymi gestami, mimiką lub brakiem gestykulacji. Czasem w stresie pstrykasz długopisem albo nerwowo ruszasz nogą lub rękami.

    4. zerowy kontakt wzrokowy – kontakt wzorkowy to oznaka szczerości, uczciwości i pewności siebie. Jego nawiązanie i utrzymanie jest dopełnieniem Twojego wizerunku. Unikaj długiego patrzenia w podłogę oraz ciągłego i intensywnego wpatrywania się w jedną osobę. Patrz naturalnie i swobodnie! Wzrokiem można pokazać zainteresowanie i znudzenie rozmową, dlatego panuj nad nim i bądź sobą!

    5. znudzenie rozmową – zawsze okazuj zainteresowanie rozmową, pracodawcą i pracą, np. poprzez uważne i aktywne słuchanie oraz zadawanie pytań. Gdy pokazujesz, że to Cię interesuje, to lepiej się prezentujesz. Znudzona mina i brak aktywności podczas rozmowy to koniec Twojej kariery w firmie!

    6. brak odpowiedzi – nie pozostawiaj pytania bez odpowiedzi. Nie poleca się też lania wody! Unikając konkretnej odpowiedzi, denerwujesz pracodawcę i tracisz jego czas. Powiedz krótko i na temat – tylko tak lepiej wypadniesz!

    7. spóźnienie – przychodź punktualnie na rozmowę! Bądź nawet kilka minut wcześniej, żeby się przygotować. Spóźnienie jest niedopuszczalne! To wyraz braku szacunku dla pracodawcy i jego czasu! Świadczy też o braku zainteresowania pracą i rozmową.

    8. wygórowane ambicje – gdy masz duże ambicje, a oferowane stanowisko nie spełnia Twoich oczekiwań, to czujesz frustrację! Brak możliwości rozwoju i awansu to droga do znudzenie zawodowego! Mając zawyżone ambicje i szybko się nudząc, zmieniasz pracę. Myślisz krótkoterminowo i nie wiążesz przyszłości z firmą – zawsze liczysz na więcej i chcesz więcej. Dlatego pracodawca boi się, że szybko się z nim rozstaniesz – jesteś nielojalny i mało wiarygodny!

    9. zła opinia o poprzedniej firmie – zapytany o swoich poprzednich pracodawców, nie oczerniaj ich. Obecny bardzo łatwo postawi się w ich sytuacji i nie zaufa osobie, która krytykuje poprzednią firmę. To przejaw nielojalności, więc uważaj na to, co mówisz.

    10. ponura mina – uśmiechnięta osoba pracuje z większą mobilizacją i zaangażowaniem. Pozytywne nastawienie poprawia także jakość wykonywanych obowiązków. Ponura mina nie wróży nic dobrego.

    11. motywacja finansowa – gdy głównym powodem szukania pracy są tylko pieniądze, zapomnij o dobrej autoprezentacji. Wielu pracodawców szuka ludzi z pasją!

    Wioleta Nowicka

1 Flares Facebook 1 Twitter 0 Google+ 0 LinkedIn 0 1 Flares ×